مبانی نظری نقش و محاسن ارتباطات سازمان

مطالب دیگر:
پاورپوینت معماری و شهرسازی در شهرهای جدید (چالش های پیش رو)پاورپوینت نقش بازار زمین و مسکن در تورم عمومی کشورپاورپوینت مطالعه پایگاه داده ها (Databace)پاورپوینت روش تحقیق پیشرفته (دوره کارشناسی ارشد مدیریت)طرح لایه باز کارت تولد تحقیق آماده؛ اضطراببهره برداری ازشبکه های توزیع در حضور منابع تولید پراکندهپاورپوینت بررسی انواع دیوارهاملاحظات کلاک نمونه برداری در گیرنده های مبتنی بر تکنولوژی رادیو نرم افزار مثالی از طراحی سیستمی گیرنده رادار نرم افزاری پهن باند با تکنولوژی SDRنقشه اتوکد تهران همراه با لایه های محله بندی، خطوط مترو، شبکه معابر و ...پاورپوینت بررسی و تحلیل شکل و فرم شهرتحقیق آماده؛ درباره اختلالات روانیتحقیق [مقاله] آماده؛ در مورد آلزایمرتحقیق [مقاله] آماده؛ در مورد نهج البلاغهتحقیق آماده؛ در مورد روزه و فلسفه روزه گرفتنتحقیق آماده؛ درباره ی (زندگینامه) امام رضا ع Docپاورپوینت تحلیل و بررسی فرهنگسرای Seongdong Culturalپاورپوینت مطالعه مجتمع مسکونی آلبیونپاورپوینت تنظیم شرایط محیطی اقلیم استان قزوینپاورپوینت آشنایی با معماری تزئینی (گچبری، کاشی کاری و آینه کاری)پاورپوینت مجموعه فرهنگی ژرژ پمپیدوپاورپوینت مطالعه مدرسه باهاوسفایل فلش تبلت فراسوو farassoo 717تحقیق آماده؛ در مورد دعا و نیایش Doc
مبانی نظری نقش و محاسن ارتباطات سازمان,مبانی نظری ارتباطات سازمان,مبانی نظری,نقش و محاسن ارتباطات سازمان,ارتباطات سازمان,ارتباطات,سازمان|31018568|lrf
جوینده گرامی در این پست شما فایل با عنوان مبانی نظری نقش و محاسن ارتباطات سازمان را مشاهده می نمایید.

مبانی نظری نقش و محاسن ارتباطات سازمان
دارای 158 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

نقش و محاسن ارتباطات سازمان


فصل دوم: ادبيات و پيشينه پژوهش
1-2- مباني نظري پژوهش 11
1-1-2- سابقه تاريخي و نقش ارتباطات 12
2-1-2- ارتباطات چيست 14
3-1-2- تعاريف ارتباطات 15
4-1-2- هدف از برقراري ارتباط 17
5-1-2- انواع ارتباطات 18
6-1-2- محاسن ارتباطات غیر رسمی 22
7-1-2- شيوه هاي ارتباط 23
8-1-2- شکلهای ارتباط 25
9-1-2- فرآيند ارتباطات 29
10-1-2- الگوي ارتباطي برلو 31
11-1-2- ارتباطات سازماني به عنوان يك فرآيند متقابل 31
12-1-2- موانع برقراری ارتباط 32
13-1-2- كاركردهاي ارتباطات 33
14-1-2- نقش ادراك در ارتباطات 45
15-1-2- بازخور 47
16-1-2- ويژگي يك ارتباط مؤثر 49
17-1-2- رفتار تأثير گذار چيست 50
18-1-2- نقش بيان مؤثر در ارتباطات 50
19-1-2- چگونگي اثر بخشي و ارتقاء ارتباطات 52
ارتباط مؤثرتر 52
21-1-2- نقش شما در بهبود ارتباطات 53
22-1-2- ارتباطات محور توسعه 55
23-1-2- پيشرفت ارتباطات 56
24-1-2- انواع ارتباطات در سازمان 59
25-1-2- اهميت ارتباطات سازماني 63
26-1-2- مديريت ارتباطات سازماني 65
27-1-2- اهميت ارتباطات در مديريت 65
28-1-2- ارتباطات و مشكلات مديريت 69
2-2- عملكرد 70
1-2-2- مديريت عملكرد 71
2-2-2- ديدگاههاي تاريخي در مورد عملكرد 72
3-2-2- تعريف ارزشيابي عملكرد 73
4-2-2- سابقه مدل ACHIEVE 75
5-2-2- استفاده از مدل ACHIEVE 77
6-2-2- سه كنش مديريت عملكرد 81
7-2-2- برنامه ريزي عملكرد 82
8-2-2- سرپرستي 83
9-2-2- مرور بر عملكرد 85
10-2-2- معيارهاي عملكرد 85
11-2-2- تجديد نظر در عملكرد ممكن است عملكرد را كم اهميت جلوه دهد 88
12-2-2- الگوي بهبود عملكرد مديريت 92
3-2- پيشينه پژوهش 96
1-3-2- تحقيقات داخل كشور 96
2-3-2- تحقيقات خارج كشور

مباني نظري پژوهش

فراهم آوردن يك سيستم ارتباطي ‌،از جمله وظايف اساسي
مدير مي باشد.
«چستر آي.بارنارد»
ارتباط در تمام جنبه هاي زندگي دخالت دارد معلمان با استفاده از روش هاي شفاهي ،‌ كتبي، و رسانه هاي ديگر نظير نوارهاي ويدئو ‌، كامپيوتر و اشكال هنري تدريس مي كنند.
دانش آموزان نيز يادگيري خود را از طريق رسانه هاي مشابهي نشان مي دهند ‌، رؤساي نواحي و مديران مدارس ،‌بيش از 70 درصد وقت خود را صرف ارتباط مي كنند . از يك جهت مي توان گفت كه دانش آموزان معلمان و مديران با برقراري ارتباط امرار معاش مي كنند.
همچنين مي توان گفت برقراري ارتباط صحيح ، بين اجزاي گوناگون يك سازمان از اركان وظايف مدير در فرايند مديريت است. در واقع ارتباط مؤثر با افراد و درك انگيزه هاي آنان باعث توفيق مديريت در انجام وظيفه رهبري مي شود . به تجربه ثابت شده است كه اگر ارتباطات صحيحي در سازمان برقرار نباشد گردش امور مختل شده و كارها آشفته مي شوند .
از اين گذشته، «چستر بارنارد» مشاهده كرد كه وجود اهداف مشترك براي تلاش هاي گروهي ضروري است. اهداف نيز زماني شناخته شده ،مفيد و پويا هستند كه در مورد آنها بين افراد گروه ارتباط برقرار گردد. در سازمان ها بزرگ و پيچيده ‌،تبديل اهداف به اقدامات عملي و متعاقب آن كسب موفقيت به ارتباطات بستگي دارد. بنابراين ‌،برقراري يك شبكه ارتباطي فراگرد ارتباطي ، اولين وظيفه فرد سازمان دهنده و وظيفه مدير مي باشد . همچنانکه « هربرت سايمون » به طور خلاصه ‌، اظهار داشت :« سازمان نمي توان بدون ارتباطات وجود داشته باشد .» (وين ك.هوي و سسيل ج . ميسكل . ترجمه عباس زاده 1382 ص 668).


1-1-2- سابقه تاريخي و نقش ارتباطات
در نخستين مباحث مربوط به مديريت موضوع ارتباطات بسيار كم مورد توجه قرار مي گرفت . اگر چه در كنشهاي فرماندهي و اصل سلسله مراتب‌، مسأله ارتباطات به طور تلويحي گنجانده شده بود، ‌اما نخستين نظريه پردازان هيچگاه به طور كامل به اين مقوله نپرداختند. و آن را در نظريه هاي مديريتي نگنجاندند. در همان حال، ‌عموماً نقش ارتباطات غير رسمي را در ارتباط با مسأله تكميل مجاري ارتباطي رسمي و سلسله مراتبي اذعان داشتند.
ليكن نظريه پرداز پيشگام مديريت، هانري فايول، تقريباٌ نخستين کسي بود که مسأله ارتباطات را به تفضيل تجزيه و تحليل كرد و براي آن راه حل معني دار ارائه داد. شكل 2-1 حالت بسيار ساده سازمان رسمي را به تفسير فايول نشان مي دهد .
اگر مجاري رسمي اين سازمان دقيقاً تعقيب شود و شخص «و» بخواهد «ل» ارتباط برقرار سازد، اين ارتباط بايد از طريق هـ ـ د ـ ج ـ ب ـ الف ـ ح ـ ط ـ ي ـ ك ـ ل صورت گيرد و به صورت بالعكس به او باز گردد به بيان ديگر «و» بايد از طريق بيست پست سازماني با «ل» ارتباط متقابل برقرار سازد از سوي ديگر، ‌اگر «و» با «ل» پل ارتباطي ايجاد كند اين ارتباط به بيان فايول چنين خواهد بود:
... «و» و «ل» با يكديگر مستقيماً مواجه مي شوند و در مدت فقط چند ساعت و پس از چند سوال و جواب كه بايد از بيست نفر مي گذشت عده اي را ناآرام مي ساخت به كاغذ بازي فراوان منجر مي شد هفته ها و ماهها طول مي كشيد تا به نتيجه اي برسد كه ميزان رضايت خاطر آن از نتيجه ارتباط مستقيم «و» و «ل» بسيار كمتر بود به تفاهم مي رسند.
اين «پل ارتباطي » به آنچه در سازمانهاي رسمي نوين زير عنوان ارتباطات افقي خوانده مي شود بسيار نزديك است. متأسفانه اينگونه بينش هاي كلاسيك بسيار معدود و در بيشتر مواقع منحصر به شخص يا موقعيت هاي ويژه بود.



در واقع چستر بارنارد در دهه 1930 بهتر از ديگران ارتباطات را به شيوه معني دار و به عنوان يك پويايي اساسي در رفتار سازماني مطرح كرد . بارنارد متقاعد شده بود كه ارتباطات بزرگترين نيروي شكل دهنده سازمان است . او ارتباطات را در رديف مقاصد و تمايل مشترك به عنوان يكي از سه عنصر اوليه اداره سازمان مي دانست . به نظر او ارتباطات هم سازمان را به صورت يك نظام پويا و سرشار از همكاري در مي آورد هم مقاصد سازمان را به مقاصد اعضاي آن پيوند مي دهد . فنون ارتباطي كه به نظر او هم مكتو ب و هم شفاهي است ، نه فقط براي رسيدن به اهداف سازمان ضرورت دارد بلكه از مباني بالقوه مشكل ساز سازمان نيز محسوب مي شود .به بيان خودش «فقدان يك تكنيك مناسب ارتباطي امكان ا تخاذ برخي مقاصد را به عنوان مباني سازمان ، از بين مي برد .»
بارنارد همچنين ارتباطات را در تعبير خود از اختيارات مي گنجاند ، او تأكيد مي كرد كه قبل از ابلاغ اختيار يا مرجعيت از مافوق به مادون ‌،بايدمفاهيم مورد نظر كاملاً‌معلوم گردد. وي از هفت عامل ويژه ارتباطي نام مي برد كه در برقراري و حفظ مرجعيت عيني در سازمان حايز اهميت خاص است . به نظر او هفت عامل مذكور اختصاراً به شرح زير است :
1- مجاري ارتباط بايد دقيقاً مشخص باشد .
2- لازم است مجاري ارتباطات هر يك از اعضاي سازمان مشخص باشد .
3- خطوط ارتباطي بايد حتي الامكان مستقيم و كوتاه باشد .
4- لازم است به طور معمول ارتباطات از خطوط كاملاً رسمي اعمال شود.
5- شخصي كه در مركز ارتباطات قرارا دارد بايد صلاحيت داشته باشد.
6- كنش سازمان نبايد در خطوط ارتباطي اخلال كند .
7- هر ارتباط بايد به صورت موثق برقرار شود.
پس از مطرح شدن نظرات فايول و بارنارد پويائيهاي ارتباطات در رفتار سازماني و نظريه هاي مديريتي اگر يك موضوع انحصاري نبوده حداقل يكي از موضوعات اساسي بوده است.