مبانی نظری نگرش ها و انتظارات جنسي

مطالب دیگر:
📃کتاب راهنمای گردشگری استان کرمان📃کتاب راهنمای گردشگری استان خوزستان📃طرح لایه باز کارت ویزیت تولیدی فرش و تولیدی شرکت📃کتاب راهنمای گردشگری استان اذربایجان شرقی📃کتاب راهنمای گردشگری استان قزوین📃کتاب راهنمای گردشگری شهر کاشان ویژه گلاب گیری📃پاورپوینت فناوری نانو و کاربرد آن در کشاورزی، 105 اسلاید، pptx📃پاورپوینت استراتژی های رقابتی مایكل پورتر📃کتاب راهنمای گردشگری استان هرمزگان📃کتاب راهنمای گردشگری استان لرستان📃پاورپوینت درز انبساط در ساختمان در 20 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویر توضیحات کامل ‬‎📃پاورپوینت شاخص قیمت و کاربرد آن (همراه با مثالهای تشریحی)📃کتاب راهنمای گردشگری استان چهارمحال و بختیاری📃کتاب راهنمای گردشگری استان همدان📃راهنمای گردشگری جزیره قشم📃پاورپوینت فناوری نانو و روش های سنتز نانو مواد 82 اسلاید pptx📃پاورپوینت نانو فناوری، 73 اسلاید، pptx📃کتاب راهنمای گردشگری استان سمنان📃کتاب مسیر ها و جاذبه های گردشگری ایران به تفکیک استان📃پاورپوینت درز ساختمان و انواع درزهای انبساطی، 46 اسلاید،pptx📃نمونه سوالات عمومی استخدامی همراه با جواب📃لوح تقدیر به نیروی انتظامی📃طرح لایه باز کارت ویزیت مصالح فروشی و پیمانکاری📃پاورپوینت سازه های بتنی پیش تنیده در 39 اسلاید کاملا قابل ویرایش به همراه شکل و تصویر📃پاورپوینت مطالعه و پژوهش منابع آب و مدیریت آن در منطقه پاسارگاد در دوره هخامنشی
مبانی نظری نگرش ها و انتظارات جنسي,مبانی نظری انتظارات جنسي,مبانی نظری,نگرش ها,انتظارات جنسي|31018569|lrf
جوینده گرامی در این پست شما فایل با عنوان مبانی نظری نگرش ها و انتظارات جنسي را مشاهده می نمایید.

مبانی نظری نگرش ها و انتظارات جنسي
دارای 54 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

نگرش ها و انتظارات جنسي

2-3-1 تاريخچه نگرش نسبت به تمايلات و رفتارهاي جنسي انسان
در طول تاريخ، انسان، حداقل به منظور بقاي نسل، ملزم و نيازمند به نزديک و آميزش جنسي بوده است. در اعصار گذشته، بشر به جاي آنکه اطلاعات در مورد احساسات، تمايلات و رفتارهاي جنسي خود را از علم و دانش به دست اورد، تنها تخيل، خرافه، ادبيات و نصايح مذهبي تحريف شده¬ي الهي و غيرالهي بهره مي¬گرفت. بدين سان جنسيت و تمايلات جنسي از معمولي¬ترين مجهولات عام و خاص و بزرگ¬ترين تعارض بشر، بوده است. با ظهور اسلام، ديدگاه مبتني بر وحي آسماني، نسبت به تمايلات جنسي انسان به¬طور کلي دگرگون شد. در نظام خانواده در چهارچوب ازدواج ارضاي غريزه فطري و الهي جنسي، نه تنها مجاز، بلکه مستحب و گاه واجب شمرده شده و به زن و مرد هر دو، اجازه و امکان تمتع و تفرج از اين غريزه فطري و الهي و ارضاي اين نياز عيني و واقعي رواني به دو شکل ازدواج دائم و موقت، داده شده است، که به بهترين نحو انسان را از تعارضات اساسي و عقده¬هاي پايدار زمينه ساز بيماريها و اختلالات رواني، ايمن و مصون نگاه داشته، سلامت فرد و جامعه را تضمين مي¬نمايد. به¬طور کلي تمايلات و رفتارهاي جنسي همواره از ديدگاه علوم مختلف مانند پزشکي، فيزيولوژي، روان¬شناسي، مردم¬شناسي، جامعه¬شناسي و مذهب-شناسي مورد بحث بوده است. اولين کتابي که مورد مطالعه علمي تمايلات و رفتارهاي جنسي به چاپ رسيد کتاب «آسيب‌هاي رواني جنسي» تاليف ريچارد ون کرانت ابينگ، روان پزشک آلماني (1965-1886) بود. از ديگر پيشگامان مطالعه رفتار جنسي، هاولاک اليس و زيگموند فرويد (1939-1886) را مي¬توان نام برد. اليس يک پزشک و روان¬شناس بود که شرح مطالعاتش را در 7 کتاب به نام «روان¬شناسي جنسي» در سالهاي 1897 تا 1928، منتشر کرد. امروزه ميل جنسي و سکس وسيله¬اي است در خدمت توليد مثل نبوده بلکه بيشتر در جهت کسب اوج لذت جنسي و رواني و به عنوان يک بازي مفرح، مشروع و آرام¬بخش تعريف مي¬شوند.
هر چند سکس مفهومي بين¬المللي و جهاني است، اما به هيچ عنوان تفسيري واحد و تعبيري مطلق ندارد. واقعيت آن است که سکس و تمايلات جنسي تعابيري مشخص و تفاسيري خصوصي دارند، که همين تعابير و تفاسير منحصر به فرد نيز، در يک فرد ثابت، مي¬تواند از زماني به زمان ديگر، ولو با اندک فاصله، متغير، متنوع و گاه متفاوت و حتي متضاد باشند. اين تعابير و تفاسير در قالبهاي جهان شمول، از پيش تعيين شده و بدون تغيير نمي¬گنجد (اوحدي، 1380).


2-3-2 نظريات روان¬شناسان و روان¬پزشکان مشهور در مورد انگيزه جنسي انسان
2-3-2-1 تمايلات و رفتارهاي جنسي انسان از ديدگاه زيگموند فرويد
فرويد ميل جنسي انسان را امري طبيعي و فيزيولوژيک همانند احساس گرسنگي و تشنگي و نياز به هوا و آب و غذا و خوب مي¬دانست. او ميل جنسي را چنين تعريف نمود: «ميل جنسي عبارت ازمفهومي از يک تحريک بدني و رواني است. منبع آن محرکي است که در يکي ازاعضاي بدن وجود دارد و هدف آن ارضاء و به ثمر رساندن تحريک بدني و رواني است. فرويد در آغاز معتقد بود که ميل جنسي تنها سائقه¬اي است که منشا همه رفتارهاي ديگر انسان است ولي پس از چندي در سال 1920 تئوري غريزه دوگانه جنسي و تهاجمي را مطرح ساخت و در بررسي¬هاي نهايي خود، دو گروه بزرگ غريزي را مشخص کرد.
به اعتقاد فرويد، انگيزش اساسي رفتار انسان، ماهيتي جنسي دارد. به عبارت ديگر، انسان موجودي لذت طلب است. از سوي ديگر، محدوديت¬هاي عرف حاکم بر جوامع مانعي بر سر راه ميل لذت¬طلبي انسان است. فرويد، روشهايي را شرح مي¬دهد که انسان بتواند با بهره¬گيري از آنها، ميان غريزه جنسي و محدوديتهاي اجتماعي خويش، سازش خاصي را ايجاد کند. فرويد، انگيزه يا ميل جنسي را با دو واژه «معقول جنسي» و «هدف جنسي» توضيح مي¬دهد و منظوري را که ميل جنسي در جهت دستيابي به آن است «هدف جنسي» مي¬نامند (کجباف، 1381).
2-3-2-2 تمايلات و رفتارهاي جنسي انسان از ديدگاه آدلر
آدلر نيز همچون يونگ، انگيزه اصلي انسان را ميل جنسي نمي¬دانست و ميل به قدرت و تحکيم و تثبيت «خود» مفهوم انگيزش انسان معرفي نمود و به موضوع «تنازع بقا» بيشتر از موضوع اسطوره¬ها و سمبل¬ها اعتقاد داشت. آدلر برخلاف فرويد پديده پرخاشگري غيرجنسي را مورد توجه قرار داده و اين استعدادها را به صورت ساديسم- مازوخيسم در نظر نمي-گرفت بلکه از آن بعنوان «احساس حقارت» و «آزادي قدرت» ياد مي‌کرد و فقط به جنبه¬هاي معقول اين پديده¬ها مي¬نگريست. آدلر برخلاف فرويد معتقد بود که کشش فرزند به والد غيرهمجنس، زيستگاه جنسي ندارد بلکه واکنشي است که فرد در برابر احساس ضعف، انزوا و ترس از خود نشان مي¬دهد. بعدها اين کشش به سوي فرد قوي¬تر ممکن است به¬صورت تملک شهواني درآيد و موجب عقده¬هاي اديپ الکترا به گونه¬هاي واقعي گردد (اسلامي نسب، 1376، اوحدي، 1384، دژکام، 1384).