مبانی نظری نوجوانی و بزهکاری

مطالب دیگر:
🔥مقاله ترجمه شده حسابداری با عنوان آموزش سازمانی رفتار خریدار سازمانی🔥مقاله ترجمه شده حسابداری با عنوان مفاهیم درآمد و ارزیابی دارائی ها: زمینه تئوریکی برای حسابداری قیمت🔥مقاله ترجمه شده حسابداری با عنوان مفاهیم قواعد جدید کفایت سرمایه برای مدیریت پرتفوی دارایی🔥تحقیق حقوق و وظایف متقابل همسران🔥تحقیق خلیج فارس🔥تحقیق بررسي آثار و پيامدهاي خصوصي سازي صنعت بيمه بر ساختار دارايي ها و سرمايه گذاري هاي شركت هاي🔥تحقیق سپهری شاعر یا نقاش🔥تحقیق سیستم خنک کننده خودرو🔥تحقیق بررسي سيستم خريد و انبارداري در مجتمع صنعتي سيمان آبيك🔥فصل دوم تحقیق بررسی تأثیر اعتماد اجتماعي بر مشاركت در شهر ستان ... برای مقطع کارشناسی ارشد🔥تحقیق تأثیر اجراي سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي بر شاخص هاي عملكرد و بهره وري شركت🔥تحقیق تأثیر سازه ها و متغیرهای تأخیری بر ساختار سرمایه🔥تحقیق تحليلي بر عوامل مرتبط با تغييرات سود تقسيمي و تغييرات سود آتي در بازار سرمايه ایران🔥تحقیق در جستجوی بهترین معیار ارزیابی عملکرد مالی در بازار سرمایه ایران به تفکیک صنعت و اندازه🔥تحقیق مطالعه رابطه بین خط مشی های تقسیم سود سهام با معیارهای مختلف نقد شوندگی و عامل عدم نقد شوندگی🔥تحقیق مطالعه آزمایشگاهی خواص مکانیکی ایستا و پویا در فیبر فولادی تقویت کننده بتن های سبک🔥تحقیق مقایسه مزامیر داوود با قرآن کریم و روایات اسلامی🔥تحقیق ارائه یک روش مدرن در مدل سازی و تبدیل و سوئیچ های PWM مربوط به مبدل DC-DC🔥تحقیق ارزیابی پارامتر برای مجموعه ای از تیرهای قرارگرفته بر روی خاک ضعیف تقویت شده با ستون سنگی🔥تحقیق آسیب‌ شناسی روش تدريس در يادگيری دروس علوم اجتماعی🔥پاورپوینت پروژه معماری اسلامی خانه های سنتی ایران، کاربری مسکونی🔥تحقیق انتخاب سیگنال ورودی، خروجی برای تعدیل نوسانات سیستم قدرت با استفاده از نیروگاه‌های بادی🔥نقشه های اتوکد تاسیسات گمرک🔥نقشه های اتوکد ساختمان مسکونی 2 طبقه🔥نقشه اتوکد ساختمان مسکونی 4 طبقه
مبانی نظری نوجوانی و بزهکاری,مبانی نظری بزهکاری,مبانی نظری,نوجوانی,بزهکاری|31018572|lrf
جوینده گرامی در این پست شما فایل با عنوان مبانی نظری نوجوانی و بزهکاری را مشاهده می نمایید.

مبانی نظری نوجوانی و بزهکاری
دارای 96 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


نوجوانی و بزهکاری

فصل دوم :
تاریخچه ای از روان شناسی نوجوانی 10
تعاریف نوجوانی 12
دنیای تازه افکار نوجوانی 15
بزهکاری 22
تعریف بزهکاری 25
طبقه بندی بزه 26
دیدگاه کلاسیک 27
نظریه یادگیری اجتماعی 28
نظریه ناکامی یا فرصتهای نابرابر 28
تفاوت بزهکاری و مجرم 30
عوامل خانوادگی 32
عوامل موجود در مدرسه 39
عدالت برای نوجوانان 43
نظریه آنزیک در مورد تأثیر شخصیت در بزهکاری 45
جمع بندی و نتیجه گیری 47
پیشینه تحقیق 49
پژوهشهای معاصر 51
راه های پیشگیری 53
نظریه فلاسفه یونان 56
عزت نفس 62
ابعاد عزت نفس 64
مفهوم خود 65
ابعاد خویشتن 66
عوامل موثر بر سطح خودپنداری



فصل دوم


- تاريخچه نظري ( تعاريف ومعاني ، سابقه تاريخي ، انواع نظريات ، عوامل موثر ، نتايج و پيامدها راههاي كنترل و درمان و ….)
- پيشينه عملي تحقيق ( خلاصه گزارش تحقيق هاي انجام شده در اين زمينه در ايران و در خارج از ايران و نقد و بررسي نتايج اين تحقيق ها )

تاريخچه مختصري از روان شناسي نوجواني :
منظور از روان شناسي نوجواني مطالعه علمي متحولات رواني انسان بين سالهاي 12 تا 20 سالگي است . افلاطون شايد اولين فردي باشد كه به ارزش نوجوانان آن طور كه بايد وشايد پي برده است و به اين مسائل تربيتي و مشكلات آنان توجه نموده است .
او در اغلب كتاب هايي كه به مكالمات سقراط با نوجوانان اختصاص داده است دوران بلوغ به يك نوع “ شراب زدگي روان “ تشبيه كرده است كه در آن احساسات و عواطف به رفتار و انديشه چيره مي گردند .
ارسطو بر عكس افلاطون تغييرات جسمي و جنسي دوران بلوغ را مورد توجه قرار مي دهد . (بهرامی، 1371،ص2)
بعد از ارسطو از ژان ژاك روسو مي توان نام برد . كتاب اميل او اولين رساله اي است به طور جدي به بررسي رفتار دوران نوجواني پرداخته است و راههاي تربيتي متناسب به رشد را نشان داده است . روسو براي دوران بلوغ اهميت بسياري قائل است و آن را بر خلاف گذشتگان كه جزئي از روان شناسي كودك مي دانستند “ تولد ثانوي” مي نامد.
در سالهاي بين 1800 و 1850 كه موضوع تحولات جسمي و جنسي دوران بلوغ مورد توجه خاص پزشكان قرار گرفت روش مطالعه به طور محسوسي تغيير يافت . در اين زمان روش باليني جانشين روش درونگري و عيني گرديد .(بهرامی، 1371،ص13)
در سال 1891 برنهايم نتايج تحقيقات خود را در مقاله يي تحت عنوان “ مطالعه در باره نوجوانان ” اهميت و دقت سرآغاز روان شناسي بلوغ دانست .
در سال 1940 استانلي هال كتاب خود را در مورد نوجواناني كه نتيجه 22 سال تحقيق و مطالعه او بر روي هزاران نوجوان آمريكايي بود منتشر ساخت . بعد از استانلي هال روانشناسان ديگري از قبيل لانكاستر ، استرن ، اسپرانژه ، ماندوس ، تحقيقات او را در كشورهاي ديگر دنبال كردند . با اين وصف بايد اعتراف كرد كه هنوز مسائل و مخاطب ناشناخته بي شماري در اين علم باقي است .
موريس دبس ، در كتاب “ چگونه نوجوانان را مطالعه كنيم ” مي نويسد:
در هيچ يك از علوم انساني ، انسان به اندازه روان شناسي نوجواني كاغذ سياه نكرده است و با اين وصف در هيچ يك از آنها معلومات انسان تا اين حد ناقص نيست .
بايد افزود كه علت اين امر البته غلط بودن روش مطالعه نيست بلكه متنوع بودن موضوع مطالعه يعني روحيه نوجوانان است كه طبقه بندي آنها را مشكل و شايد محال مي سازد .( بهرامي ،1371 ، ص 13 )
ارسطو ، تغييرات مربوط به بلوغ جنسي ، تاريخ تقريبي آن را در دختران و پسران يوناني ، حدود چهارده سالگي تعيين كرده است . او اين تغييرات جسماني پسران را معلول فعاليت غده هاي جنسي مي دانست و در خصوص تغييرات رواني همزمان باتغييرات جسماني ، ارسطو معتقد بود مي بايست از دختران به علت فعاليت شديد جنسي ، حفاظت و حراست بيشتري شود .
ارسطو معتقد بود صفات و خصوصياتي كه نوجوانان را از بزرگسالان متمايز مي سازد اگر چه همزمان با بلوغ هستند ولي ارتباط مستقيمي به آن ندارد و ناشي از كمبود تجربه در نوجوانان اند تا ساختمان بدين و فيزيولوژيك آنها . تقريبا تا قرن نوزدهم تعريفي بهتر از تعريف ارسطو در مورد نوجواني ديده نمي شود.
براي اولين بار استانلي هال نوجواني را به حيطه روان شناسي جديد وارد كرد و نظريه وي يك نظريه تكويني است . بررسي هاي انگيزه اي رشد براي شاگردان او به خصوص شاگردان وي از روش هاي جالبي براي پژوهش استفاده مي كردند مانند : پرسشنامه و استفاده از شرح تجربيات شخص.
مكتب فكري ديگر ديدگاهي است كه بلوغ را امري اجتماعي مي داند و تمام نمودها و ويژگي اي نوجواني را مولود شرايط اجتماعي دانسته ، از همين رو بلوغ را واقعيتي اجتماعي بشمار مي آورد .(احدي ، محسني ، 1369 ، ص 12)