مبانی نظری نیاز و نیاز سنجی، نیازسنجی آموزشی

مطالب دیگر:
📂دانلود جلسه اول پاورپوینت شیوه ارائه مطالب علمی و فنی باعنوان تحقیق و نگارش، اصول نگارش📂دانلود جلسه دوم پاورپوینت شیوه ارائه مطالب علمی و فنی باعنوان سازمان نگارش📂دانلود جلسه سوم پاورپوینت شیوه ارائه مطالب علمی و فنی باعنوان ارائه سخنرانی📂دانلود جلسه چهارم پاورپوینت شیوه ارائه مطالب علمی و فنی باعنوان ساختار گزارش📂دانلود جلسه پنجم پاورپوینت شیوه ارائه مطالب علمی و فنی باعنوان نکات تکمیلی📂پاورپوینت جام جهانی فوتبال📂پاورپوینت تجزیه و تحلیل بازار رشت📂پاورپوینت تولید آنزیمی شربت گلوکز📂پاورپوینت تیپ صحیح گاو📂پاورپوینت تغذیه در دوران بارداری 37 اسلاید📂پاورپوینت تحقیق منابع و پرورش لوبیا و مدیریت آفت در آن📂پاورپوینت تجارب مدیریتی و باید و نبایدها در آن📂پاورپوینت تحقیق کار آموزی با موضوع بام سبز📂پاورپوینت پیشینه و تاریخ باغ سازی و توسعه آن📂پاورپوینت کتاب و درس تاریخ اسلام 201 اسلاید📂پاورپوینت cpu و انواع آن📂پاورپوینت تعریف بودجه و مبانی آن و کنترل مدیریت📂پاورپوينت چربی ها و روغن های سرخ کردن📂پاورپوینت جبر بول مدار منطقی📂پاورپوینت تكثير مصنوعی ماهيان خاوياری📂دانلود پاورپوینت آشنایی با فرايند توليد نرم افزار📂دانلود پاورپوینت مدیریت پروژه در RUP📂پاورپوینت تفسير قرآن كريم📂پاورپوینت مقایسه معماری یونان و روم📂پاورپوینت تاریخچه کامپیوترها
مبانی نظری نیاز و نیاز سنجی, نیازسنجی آموزشی,مبانی نظری نیازسنجی آموزشی,مبانی نظری,نیاز و نیاز سنجی,نیازسنجی آموزشی,آموزشی|31018573|lrf
جوینده گرامی در این پست شما فایل با عنوان مبانی نظری نیاز و نیاز سنجی، نیازسنجی آموزشی را مشاهده می نمایید.

مبانی نظری نیاز و نیاز سنجی، نیازسنجی آموزشی
دارای 48 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

نیاز و نیاز سنجی، نیازسنجی آموزشی

فصل دوم: مبانی نظری و پیشنه تحقیق
مبانی نظری................................................................................................................................................................................................................................................
نیاز چیست..................................................................................................................................................................................................................................................
نیاز سنجی چیست.........................................................................................................................
کاربرد نیازسنجی..........................................................................................................................
1- فراهم سازی اطلاعات..........................................................................................................
2- ارزیابی و سنجش.................................................................................................................
3- پاسخگو و مسئول کردن موسسات و نهادهای آموزشی........................................................
4- تشخیص یا شناسایی ضعف ها و مسائل و مشکلات اساسی سازمان های مربوطه....................
5- رشد و توسعه سازمان و کارکنان.........................................................................................
6- استفاده بهینه از منابع و امکانات...........................................................................................
اصول نیازسنجی.......................................................................................................................................................................................................................
نیاز آموزشی................................................................................................................................................................................................................................
روش های تعیین نیازهای آموزشی کدام است..........................................................................................................................................
نیازسنجی آموزشی...............................................................................................................................................................................................................
آموزش ضمن خدمت.......................................................................................................................................................................................................
پیشینه تحقیق...............................................................................................................................................................................................................................



پيشينه و ادبيات تحقيق :
خانواده اولین بذر تكوین رشد فردی و بنای شخصیت را در انسان فراهم می سازد
كودك در خانواده زبان می آموزد , ارزش های اخلاقی را كسب می كند , روابط اجتماعی با دیگران را می آموزد و اصول و قواعد اخلاقی را یاد می گیرد.
خانواده به عنوان فیلتری برای عقاید , ارزش ها و نگرش های مربوط به فرهنگ یك جامعه محسوب می شود و آنها را به یك شیوه بسیار اختصاصی و انتخابی به كودك ارائه می دهد بی تردید باید گفت كه شخصیت , نگرش ها , طبقه اجتماعی , اقتصادی مذهب و خصوصیات , وابستگی های نسبی خانوادگی , تحصیل و جنس والدین خانواده بر نحوه ارائه ارزش ها و میزان های اخلاقی به فرزندان تاثیر خواهد گذاشت. ( كرمی نوری و مرادی , 1372 )
خانواده در تربیت اجتماعی كودك وظایف و نقش های متعددی را بر عهده دارد كه اهم آنها عبارتند از :
1-خانواده به عنوان سیستم
2- خانواده به عنوان معلم و الگو
3- خانواده به عنوان كانون محبت و امنیت


خانواده به عنوان سیستم
خانواده را می توان به عنوان یك سیستم اجتماعی یا به عنوان بخشی از یك اجتماع بزرگتر در نظر گرفت , خانواده از یك سو با سازمان ها و موسسات اجتماعی مانند مدرسه , بازار و اجتماع ارتباط دارد و از سوی دیگر اعضای خانواده را در بر می گیرد, بنابر این اجتماع فرد و خانواده به صورت یك سیستم با هم در ارتباطند.
اگر خانواده به طور كامل وظایف اساسی خود را به انجام رساند , جامعه حیات خود را با استحكام بیشتری ادامه خواهد داد و سیستم خانوادگی فرد را برای وارد كردن به اجتماع و سیستم اجتماعی آماده می سازد.
یكی از روان شناسان به نام هارلوك , خانواده را به صورت یك سیستم متعادل پیچیده ای تعریف می كند كه با ورود هر كودك این سیستم پیچیده تر می شود.
اعضای خانواده سه نفر هستند ( پدر , مادر و یك فرزند ) در این جا سه نوع تعامل وجود دارد با اضافه شدن یك فرزند دیگر , شش تعامل خواهد آمد و اگر فرزند سومی به خانواده اضافه شود رقم تعامل به ده می رسد و با ورود هر فرزند جدید دیگر تعداد تعامل ها به همین نحو اضافه می شود . بنابر این خانواده یك نهاد انسانی رو به رشد است كه حجم و پیچیدگی آن مرتب در حال دگرگونی است. و اعضای خانواده هم به عنوان فرد و هم به عنوان بخشی از واحد خانوادگی عمل می كنند.
اندیشه‌ی بشر همواره نعمتی گران قدر بوده است. این وجه افتراق با سایر موجودات سبب شده است، تا انسان در رهگذر تاریخ و در طول زمان به تکامل رهنمون شود. آدمی، از آغاز پا نهادن به این کره ی خاکی با مشاهده ی پدیده‌ها، مفاهيم و تصورات اولیه ای در ذهن خویش یافت، سپس در پی مفاهیم اسباب و علل پیدایش پدیده ها و رویدادها و تحولات، به تفکر و تجربه روی آورد و در هر مرحله گامی پیشتر فرا نهاد.
خط و زبان، از ابداعات مهمی است که بعدها توسط بشر پدید آمد و انتقال تجربه ها و تفکرات افراد به یکدیگر را میسّر ساخت. بدین ترتیب، دانش ناچیز بشر در دوران هاي اولیه به دوران بعد لبریز شده و در سیر تکاملی خود پیچیده تر و جامع تر گشت. اکنون گنجینه‌ي گران بهای بشر، علم و دانش که دستاورد قرن ها مرارت و تلاش خستگی نا پذیر بشری است در قالب کتاب ها، نشریه ها و نوشته های گوناگون در آمده است.
برای ورود به این حوزه و دستیابی به این ذخایر نیز، کلیدی جز درک و فهم و توانایی خواندن و نوشتن و تحصیلات، شناخته نشده است؛ و اگر چه کسب مهارت های خواندن و نوشتن، خود به معنای شعور و آگاهی نیست، لیکن ابزارهایی مؤثر در راه رشد و تعالی انسان خواهد بود.